Response to COVID-19: Parks & Recreation service updates

Posted:

EN
FR

Le texte en français suit

The Halifax Regional Municipality continues to monitor and respond to the rapidly evolving effects of COVID-19.

The health and wellness of residents and employees is our main priority.

Effective Tuesday, March 17 all municipally owned recreation facilities, community centres and arenas will be closed, and all programs and bookings will be suspended until further notice. While facilities will be open Monday, we encourage residents to stay home if possible and avoid facilities if they are feeling unwell or have recently travelled outside of Nova Scotia.

Further, all March Break camps are cancelled effective immediately, aligning with the decision from the Province of Nova Scotia earlier this afternoon.

Please note, for residents who were booked into a program that has been canceled, staff will be in touch in the coming weeks regarding the status of your account. We ask residents to hold off on contacting recreation staff as they continue to help support ongoing service adjustments related to preventing the spread of COVID-19.

Your ongoing understanding and support is appreciated during this time.

For more information on municipal services during the COVID-19 infection, visit halifax.ca/coronavirus

*****************

 

La municipalité régionale de Halifax continue de surveiller les effets de la COVID-19 en pleine évolution et d’y répondre.

La santé et le bien-être des résidents et des employés constituent notre principale priorité.

À compter du mardi 17 mars, toutes les installations de loisirs appartenant à la municipalité seront fermées, et tous les programmes et toutes les réservations seront suspendus jusqu’à nouvel ordre. La programmation régulière se poursuivra lundi, mais nous encourageons les résidents à rester chez eux si possible et à éviter les installations s’ils ne se sentent pas bien ou s’ils ont récemment voyagé en dehors de la Nouvelle‑Écosse.

En outre, tous les camps de mars sont annulés dès maintenant, conformément à la décision prise par la province de la Nouvelle-Écosse en début d’après-midi.

Veuillez noter que pour les résidents qui ont été inscrits à un programme qui a été annulé, un membre du personnel municipal vous contactera dans les semaines à venir pour vous informer de l’état de votre compte. Nous demandons aux résidents d’attendre avant de contacter le personnel des loisirs, car ils continuent d’aider à soutenir les ajustements de service en cours liés à la prévention de la propagation de la COVID-19.

Votre compréhension et votre soutien continus sont appréciés pendant cette période.

Pour de plus amples renseignements sur les services municipaux pendant la maladie à la COVID-19, visitez halifax.ca/coronavirus.