Detour roads open in the Cogswell District

Posted:

EN

Le texte en français suit

The Cogswell District project has reached a significant milestone: all three detour roads are now open. The detour roads allow traffic to move safely throughout the Cogswell District while construction is underway.

Detour roads 1 and 2 were built to facilitate the movement of north and southbound traffic, while Detour Road 3 modifies an existing roadway to facilitate east and westbound traffic (see attached maps). With the opening of the three detour roads, revised traffic patterns will remain in place for at least the next 18 months.

With the detour roads in place, crews are able to work in large right-of-way work zones and continue to safely dismantle the Cogswell Interchange.

Crews are also continuing work on a multi-use path that follows along Detour Road 1. The multi-use path will provide pedestrians and cyclists with safe routing through the Cogswell District.

The project is currently in phase one of three and is expected to be complete by the end of 2025.

The $122.6M project will reconnect the north end with the waterfront, converting 16 acres of road infrastructure into a mixed-use neighbourhood and creating development blocks capable of supporting housing for 2,500 people. The future Cogswell District will boast 1.1 kilometres of bi-directional protected bikeways, a multi-use path, four parks, an urban square, a district energy system, a new Halifax Transit hub, over 500 trees and other features.

For more information, visit halifax.ca/cogswell.

**************************************************************************************************
Ouverture des routes de déviation dans le district de Cogswell

Le projet du district de Cogswell a atteint un jalon important : les trois routes de déviation sont maintenant ouvertes. Les routes de déviation permettent à la circulation en toute sécurité dans le district de Cogswell pendant les travaux de construction.

Les routes de déviation 1 et 2 ont été construites pour faciliter la circulation vers le nord et le sud, tandis que la route de déviation 3 modifie une route existante pour faciliter la circulation est et ouest (voir les cartes ci-jointes). Avec l’ouverture des trois routes de déviation, les configurations de la circulation révisées resteront en place pour les prochains 18 mois, et au-delà de cette période.

Avec la mise en place des routes de déviation, les équipes peuvent travailler dans de grandes zones de travaux d’emprise et continuer à démanteler en toute sécurité l’échangeur Cogswell.

Les équipes continuent également de travailler sur un chemin à usages multiples qui longe la route de déviation 1. Ce sentier polyvalent permettra aux piétons et aux cyclistes de circuler en toute sécurité dans le district de Cogswell.

Le projet est actuellement en phase un de trois et devrait être achevé d’ici la fin de 2025.

Le projet de 122,6 millions de dollars permettra de relier l’extrémité nord au bord de l’eau, de transformer 16 acres d’infrastructure routière en quartier polyvalent et de créer des secteurs de développement capables de soutenir le logement de 2 500 personnes. Le futur district de Cogswell abritera 1,1 km de pistes cyclables bidirectionnelles protégées, un sentier polyvalent, quatre parcs, une place urbaine, un réseau énergétique de district, un nouveau centre de transport en commun d’Halifax, plus de 500 arbres et d’autres caractéristiques.

Pour en savoir plus, consultez le site à halifax.ca/cogswell.

An aerial view/mock up of Detour Road 1
An aerial view/mock up of Detour Road 2
An aerial view/mock up of Detour Road 3