Implementation of Leading Pedestrian Intervals

Posted:

EN
FR

The Halifax Regional Municipality will pilot the implementation of Leading Pedestrian Intervals (LPI) at six signalized intersections throughout the municipality on Thursday, October 11.

Pilot locations include the following intersections:

  • Barrington Street and Spring Garden Road
  • Spring Garden Road and South Park Street
  • Oxford Street and Coburg Road
  • Windsor Street and Almon Street
  • Mumford Road and Halifax Shopping Centre
  • Alderney Drive and Ochterloney Street

An LPI is a timing option used for pedestrian signals that turns the “walk” signal on before the adjacent vehicle signal, giving a “head start” to pedestrians. This head start gives pedestrians an advantage over turning vehicles at intersections and can help improve driver yielding behaviour as pedestrians are better able to establish their presence within the crosswalk.

This pilot will help inform the potential for expanding the use of Leading Pedestrian Intervals at other locations in the future.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Mise en œuvre de cycles devancés pour les piétons

La Municipalité régionale d’Halifax mettra à l’essai la mise en œuvre de cycles devancés pour les piétons à six carrefours à feux dans l’ensemble de la municipalité le jeudi 11 octobre.

Les emplacements mis à l’essai comprennent les carrefours suivants :

  • Rue Barrington et chemin Spring Garden
  • Chemin Spring Garden et rue South Park
  • Rue Oxford et chemin Coburg
  • Rue Windsor et rue Almon
  • Chemin Mumford et Halifax Shopping Centre
  • Promenade Alderney et rue Ochterloney

Un cycle devancé pour les piétons est une option de délai utilisé pour la signalisation des piétons qui allume le signal « marcher » avant le signe du véhicule adjacent, ce qui donne une « longueur d’avance » aux piétons. Cette longueur d’avance donne aux piétons un avantage sur les véhicules qui tournent aux intersections et peuvent aider à améliorer le comportement des conducteurs qui doivent céder le passage alors que les piétons sont plus en mesure d’établir leur présence à l’intérieur d’un passage piéton.

Ce projet pilote orientera la possibilité d’étendre l’utilisation de cycles devancés pour les piétons à d’autres emplacements dans le futur.