Municipality distributes water to residents in need

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Le texte en français suit

The Halifax Regional Municipality is offering drinking water for those dealing with impacts from Hurricane Fiona and dry wells due to dry conditions.

The municipality is working alongside the Province of Nova Scotia and using its Joint Emergency Management teams to ensure residents without water have access to drinking water.

Effective today, the municipality will be making drinking water available to residents. This program has been in effect for residents with dry wells since August. 

Affected residents across the municipality can access drinkable water at the facilities below. Water will be available at these locations, from 6 p.m. to 8 p.m. (with the exception of Station 38 and 42, as outlined below).

Each household will receive two litres per person per day, as well as one litre per day per pet. Residents may collect one week’s supply at a time.

The Emergency Management Department continues to monitor the impacts from Hurricane Fiona as well as dry wells closely. Residents on wells who are experiencing water shortage issues are strongly encouraged to contact 311 to report a water shortage, as this will allow the municipality to understand where shortages are occurring and supply drinking water.

If you are experiencing a dry well, learn more about our inadequate water supply program.
To learn more about water shortages, visit our website.

For the latest updates on response efforts and information regarding municipal service impacts due to Hurricane Fiona, visit our website or follow @hfxgov on Twitter.

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La Municipalité régionale d’Halifax offre de l’eau potable aux personnes qui font face à des puits secs en raison de conditions de sécheresse.

La municipalité travaille de concert avec la province de la Nouvelle-Écosse et utilise ses équipes conjointes de gestion des urgences pour s’assurer que les résidents sans eau ont accès à l’eau potable.

À compter d’aujourd’hui, la municipalité mettra de l’eau potable à la disposition des résidents ayant des puits secs. Ce programme est en vigueur pour les résidents ayant des puits secs depuis août.

Les résidents touchés de la municipalité peuvent avoir accès à l’eau potable dans les installations ci-dessous. L’eau sera disponible à ces emplacements, de 18 h à 20 h (avec l’exception des stations 38 et 42, telle qu’indiquer ci-dessous).

Chaque ménage recevra deux litres par personne par jour ainsi qu’un litre par jour par animal de compagnie. Les résidents peuvent prendre un approvisionnement d’une semaine à la fois.

Le service de gestion des urgences continue de surveiller de près les impacts de l’ouragan Fiona ainsi que les puits secs. Les résidents des puits qui éprouvent des problèmes de pénurie d’eau sont fortement encouragés à composer le 311 pour signaler une pénurie d’eau, car cela permettra à la municipalité de comprendre où se produisent des pénuries et de fournir de l’eau potable.

Si vous avez un puits sec, renseignez-vous sur notre programme d’approvisionnement en eau inadéquat. Pour en savoir plus sur les pénuries d’eau, visitez notre site Web.

Pour les mises à jour les plus récentes sur les efforts de réaction et les renseignements sur les impacts sur les services municipaux dus à l’ouragan Fiona, visitez notre site web ou suivez @hfxgov sur Twitter.