Response to COVID-19: Virtual Regional Council and Budget meetings

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Le texte en français suit

The Halifax Regional Municipality continues to monitor and respond to the rapidly evolving effects of COVID-19.

To continue to practice safe social distancing, there will be four virtual special meetings of Regional Council, scheduled as follows:

  • May 12 from 9 a.m. to Noon
  • May 26 at 1 p.m.
  • June 9 at 1 p.m.
  • June 23 at 1 p.m.

The purpose of these special meetings is to deal with matters as determined by the Chief Administrative Officer and Mayor.

As a result of these special meetings, the regularly scheduled meetings on May 19, June 16 and June 30 will be cancelled.

Additionally, virtual Special Budget Committee meetings will be held on:

  • May 12 at 1 p.m.
  • May 13 at 1 p.m.
  • May 19 at 1 p.m. (if required)
  • May 26 from 10 a.m. to Noon

The purpose of these meetings is to hear presentations on adjustments from business units (May 12, 13 and 19) and to consider the final budget on May 26.

The May 12 special budget meeting will bring forward the 2020/21 Budget Recast for COVID-19 Impacts.

As these are special meetings, public participation will not be listed on the Budget Committee agendas. However, the public can still submit correspondence through the Clerk’s Office.

Residents can click the video link on the meeting agenda to “watch on web” and enter the webcast by selecting ‘join anonymously’.  All of these meetings will have live captioning available. Viewers can access the webcast and live captioning links on the agenda pages.

For more information on municipal services during the COVID-19 pandemic, visit Halifax.ca/coronavirus.

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La Municipalité régionale d’Halifax continue de surveiller les effets en évolution rapide d’éclosion de la COVID-19 et d’y répondre.

Pour continuer à pratiquer la sécurité sociale, il y aura quatre réunions spéciales virtuelles du Conseil régional, prévues comme suit :

  • le 12 mai de 9 h à midi;
  • le 26 mai à 13 h;
  • le 9 juin à 13 h;
  • le 23 juin à 13 h;

Ces réunions spéciales ont pour objet de traiter des questions déterminées par l’agent administratif principal et le maire.

En raison de ces réunions spéciales, les réunions régulières prévues les 19 mai, 16 juin et 30 juin seront annulées.

En outre, des réunions virtuelles du Comité spécial du budget auront lieu les jours suivants :

  • le 12 mai à 13 h;
  • le 13 mai à 13 h;
  • le 19 mai à 13 h (au besoin);
  • le 26 mai de 10 h à midi.

Ces réunions ont pour but d’entendre des présentations sur les ajustements apportés par les unités fonctionnelles (les 12, 13 et 19 mai) et d’examiner le budget final le 26 mai.

La réunion spéciale sur le budget du 12 mai présentera la refonte du budget de 2020‑2021 en raison de la COVID-19.

Étant donné qu’il s’agit de réunions spéciales, la participation du public ne figurera pas dans les ordres du jour du Comité du budget. Toutefois, le public peut toujours présenter de la correspondance par l’entremise du bureau du greffier.

Les résidents peuvent cliquer sur le lien de la vidéo concernant l’ordre du jour de la réunion pour y « assister sur le Web » et regarder la Webdiffusion en sélectionnant « join anonymously » (s’y joindre anonymement).  Toutes ces réunions comporteront des sous-titres en direct. Les téléspectateurs peuvent accéder aux liens de la Webdiffusion et du sous-titrage en direct sur les pages de l’ordre du jour.

Pour plus de renseignements sur les services municipaux pendant la pandémie du COVID-19, visitez le site Halifax.ca/coronavirus.