Customer Service Centres status and reopening to the public

Posted:

EN
FR

Le texte en français suit

On Tuesday, August 4 the customer service centres at Alderney Gate and Bayers Road will be reopening with regular hours to the public. Due to the impacts of COVID-19, all customer service centres were closed to the public since March.

The Customer Service Centre at the Musquodoboit Harbour Recreation Centre & Library will be reopening on Tuesday, August 4 with reduced hours from 10 a.m. to 2 p.m.

Note: As part of the 2020/21 recast budget discussion, the customer service centres and drop-boxes at Acadia Centre (Sackville) and Scotia Square will remain permanently closed effective Friday, July 17.

The Planning & Development service counters will remain closed until further notice.

A number of services offered by 311 & the customer service centres remain available online, including the payment of parking tickets, zoning confirmation applications and applications for all permit and subdivision applications.

Residents are reminded to follow all public health protocols while onsite, including physical distancing of 2 metres (6 feet) at all times.

For more information, visit the website.

***********************
Le mardi 4 août, les centres de service à la clientèle d’Alderney Gate et du chemin Bayers rouvriront leurs portes selon ses heures d’ouverture normales. En raison des répercussions de la COVID-19, tous les centres de service à la clientèle sont fermés au public depuis mars.

Le Centre de service à la clientèle du centre récréatif et bibliothèque de Musquodoboit Harbour rouvrira ses portes le mardi 4 août, avec des heures d’ouverture réduites de 10 h à 14 h.

Note : Dans le cadre de la discussion sur le budget reformulé de 2020-2021, les centres de services à la clientèle et les boîtes de dépôt d’Acadia Centre (Sackville) et de Scotia Square resteront fermés de façon permanente à compter du vendredi 17 juillet.

Les comptoirs de services de Planification et développement resteront fermés jusqu’à nouvel ordre.

Un certain nombre de services offerts par le 311 et les centres de service à la clientèle sont toujours disponibles en ligne, notamment le paiement des contraventions de stationnement, les demandes de confirmation de zonage et toutes les demandes de permis et de lotissement.

Nous rappelons aux résidents de suivre tous les protocoles de santé publique sur place, y compris l’éloignement physique de 2 mètres (6 pieds) en tout temps.

Pour de plus amples renseignements, consultez le site Web.