Property Tax Deferral and Pre-Authorized Payment (PAP) Customers

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Le texte en français suit

The Halifax Regional Municipality continues to monitor and respond to the rapidly evolving effects of COVID-19.

On April 15, a number of important changes were made to taxation to provide immediate relief to both residential and business customers.

As a reminder, if you pay your taxes by Pre-Authorized Payments (PAP) on a regular schedule (like bi-weekly or monthly) your payment due date(s) have not been changed and payments will continue to be withdrawn as originally scheduled.

If you are experiencing financial hardship and would like to delay your regularly scheduled PAPs occurring between now and June 1, you will need to contact the municipality by calling 311, or by emailing cashmgmt@halifax.ca

If you pay the municipality in a lump sum only on due dates via PAP (i.e. April 30 and October 31), your April 30 payment has been automatically updated to June 1.

It is critical that those who can pay their taxes continue to do so in a timely fashion. Tax revenue makes up 82% of the municipality’s revenue. Operating expenses total approximately $100 million per month and, while the municipality is financially sound, a significant amount of cashflow is required to provide services, pay vendors and suppliers and continue with capital projects that support the economy.

For more information on the tax deferral process, visit the website.

For more information on municipal services during the COVID-19 pandemic, visit Halifax.ca/coronavirus.

Thank you for helping with the community effort to reduce the risk of spreading COVID-19.

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La Municipalité régionale d’Halifax continue de surveiller les effets de la COVID-19 et de réagir à leur évolution rapide.

Le 15 avril, un certain nombre de changements importants ont été apportés à l’imposition pour offrir un allégement immédiat à la clientèle résidentielle et commerciale.

À titre de rappel, si vous payez vos impôts par paiements préautorisés selon un calendrier régulier (comme une fois par semaine ou une fois par mois), votre date d’échéance de paiement n’a pas été modifiée et les paiements continueront d’être retirés comme prévu à l’origine.

Si vous éprouvez des difficultés financières et que vous désirez retarder vos paiements préautorisés réguliers entre maintenant et le 1er juin, vous devrez communiquer avec la municipalité en composant le 311 ou en envoyant un courriel à cashmgmt@halifax.ca.

Si vous payez à la municipalité un montant forfaitaire seulement aux dates d’échéance par l’entremise de paiements préautorisés (c.-à-d. le 30 avril et le 31 octobre), votre paiement du 30 avril a été automatiquement mis à jour au 1er juin.

Il est essentiel que ceux qui peuvent payer leurs impôts continuent de le faire en temps opportun. Les recettes fiscales représentent 82 % du revenu de la municipalité. Les dépenses d’exploitation s’élèvent à environ 100 millions de dollars par mois et, même si la municipalité est financièrement saine, il lui faut des montants importants pour fournir des services, payer les vendeurs et les fournisseurs et poursuivre les projets d’immobilisations qui appuient l’économie.

Pour plus de renseignements sur le processus de report de l’impôt, consultez le site Web.

Pour de plus amples renseignements sur les services municipaux pendant la pandémie de la COVID-19, visitez le site Halifax.ca/coronavirus.

Nous vous remercions de votre aide à l’effort collectif pour réduire le risque de propagation de la COVID-19.