Recruitment underway for Port Wallace Community Public Participation Committee

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Le texte en français suit.

The Halifax Regional Municipality is inviting residents from Port Wallace (District 1) to apply to serve on the Port Wallace Community Public Participation Committee. Online applications will close on July 26, 2021 at 11:59 p.m. 

The Municipal Clerk's office is currently recruiting four citizens from District 1 for the Port Wallace Community Public Participation Committee. The Committee will comprise a maximum of eight members consisting of residents of Port Wallace and members of volunteer organizations/associations delivering programs that may be affected by the proposed development of the Port Wallace Area.

The Port Wallace Public Participation Committee shall be formed to guide the preparation of the Planning Documents for the Port Wallace Secondary Planning Strategy. This includes amendments to the Dartmouth Municipal Planning Strategy and Land Use By-law, the Regional Subdivision By-law and any amendments needed to the Regional Municipal Planning Strategy to carry out the Port Wallace Secondary Planning Strategy as directed by Regional Council. This committee will provide recommendations to Regional Council, community council, or standing committees, and serve as an important part of the decision-making process.

The municipality is seeking members that are reflective and inclusive of residents from the Halifax Regional Municipality. Meeting times and locations are subject to change, but are currently held as follows:

Location:     TBD
Day:              Monday
Time:            7:00 p.m.
Frequency:   Bi-weekly

The municipality takes the health and safety of applicants and employees seriously. Where possible, recruitment and interviews will be done by way of phone, video conference, or other virtual means to assist with and encourage social distancing.

Regional Council recognizes that the municipality is best served by boards, committees and commissions whose membership reflects the diverse communities they serve. We encourage applications from qualified Indigenous peoples and persons of the 2SLGBTQ+ community. Applicants are encouraged to self-identify.

For more information, click here.  For questions about the application process, concerns about computer or internet access or to request other accommodations, please contact serve@halifax.ca or call 902-490-4210.

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La Municipalité régionale de Halifax invite les résidents de Port Wallace (district 1) à présenter leur candidature pour siéger au Comité de participation publique de la collectivité de Port Wallace (le Comité). Les mises en candidature se termineront le 26 juillet 2021 à 23 h 59. 

Le bureau du greffier municipal est à recruter quatre citoyens du district 1 pour siéger au Comité, qui comprendra au maximum huit membres, composés des résidents de Port Wallace et des membres d’organismes ou d’associations bénévoles qui offrent des programmes susceptibles d’être touchés par le projet d’aménagement de Port Wallace.

Le Comité doit être mis sur pied pour guider la préparation des documents de planification relatifs à la Stratégie de planification secondaire de Port Wallace. Les travaux comprennent des modifications à la Stratégie de planification municipale de Dartmouth et au règlement municipal relatif à l’utilisation des terrains afin d’exécuter la Stratégie de planification secondaire de Port Wallace, conformément aux directives du Conseil de la Municipalité régionale d’Halifax. Le comité formulera des recommandations au conseil régional, au conseil communautaire ou aux comités permanents, et il jouera un rôle important dans le processus décisionnel.

La Municipalité cherche des membres représentatifs et inclusifs des résidents de la Municipalité régionale de Halifax. Les heures et les lieux des réunions sont susceptibles d’être modifiées, mais ils se tiennent actuellement comme suit :

Lieu : À déterminer
Jour : Lundi
Heure : 19 h
Fréquence des réunions : Aux deux semaines

La municipalité prend au sérieux la santé et la sécurité de ses demandeurs et de ses employés. Dans la mesure du possible, le recrutement et les entrevues se feront par téléphone, vidéoconférence ou par tout autre moyen virtuel visant à aider et à encourager la distanciation sociale.

Le Conseil régional reconnaît que la municipalité est mieux desservie par des conseils, des comités et des commissions dont les membres reflètent la diversité des collectivités qu’ils desservent. Nous encourageons les Africains néo-écossais, les membres de minorités visibles, les femmes occupant des postes non traditionnels, les personnes handicapées, les personnes de la communauté LGBTQ+ et les Autochtones qualifiés à présenter des demandes. Les candidats sont invités à s’auto‑identifier.

Pour obtenir de plus amples renseignements, cliquez ici (en anglais seulement). Pour toute question concernant le processus de candidature, les préoccupations concernant l’accès à l’ordinateur ou à Internet ou pour demander une autre solution au processus de recrutement, veuillez envoyer un courriel à serve@halifax.ca ou composer le 902-490-4210.