Update – Waverley Road water main repair – Dec. 8, 12:30 p.m.

Posted:

EN
FR

The Halifax Regional Municipality is advising residents of the following update regarding the water main repair efforts by Halifax Water in the Waverley Road area.

Boil water advisory

Halifax Water has advised that the water main repair has been completed and water service has returned for affected customers; however, water monitoring and testing is still underway. As such, the boil water advisory remains in effect until further notice. 

Further information is available on the Halifax Water website

Comfort centre

As water service has been restored, a comfort centre is no longer required for Monday, Dec. 8. 

That said, showers, washroom facilities and access to drinking water are available as needed at local recreation facilities during normal weekday hours of operation. These include:

  • East Dartmouth Community Centre, 50 Caledonia Road, Dartmouth, from 8:30 a.m. to 10 p.m.
  • Cole Harbour Place, 51 Forest Hills Parkway, Dartmouth, from 6 a.m. to 10 p.m.
  • Zatzman Sportsplex, 110 Wyse Road, Dartmouth, from 6 a.m. to 10 p.m.

Road work in the Waverley Road area

Work is underway to repair the road that was impacted by the water main repairs. Crews will be in the area on Monday, Dec. 8 and Tuesday, Dec. 9 to complete repairs and paving. 

Drivers should expect delays and are asked to use alternate routes. Drivers are also reminded that speed fines double in work zones. 

Halifax Transit

There are no significant impacts to Halifax Transit services as Route 55 has returned to normal service.

Additional information 

Additional information will be provided as it becomes available.

The municipality will continue to provide updates on Bluesky on @hfxgov.bsky.socialFacebook and Instagram

Residents are encouraged to register for hfxALERT, the municipality’s mass notification system to receive urgent and non-urgent public alerts by text, phone, or email.      


Mise à jour – Réparation de la conduite d’eau principale de Waverley Road – 8 décembre à 12 h 30

La municipalité régionale d’Halifax avise les résidents de la mise à jour suivante concernant les travaux de réparation de la conduite d’eau principale effectués par Halifax Water dans le secteur de Waverley Road.

Avis d’ébullition de l’eau

Halifax Water a indiqué que la réparation de la conduite d’eau principale est terminée et que le service d’approvisionnement en eau a été rétabli pour les clients touchés; toutefois, la surveillance et l’analyse de l’eau sont toujours en cours. Par conséquent, l’avis d’ébullition de l’eau demeure en vigueur jusqu’à nouvel ordre.

Vous trouverez des renseignements supplémentaires sur la page Web de Halifax Water (en anglais seulement).

Centre de réconfort

Comme le service d’approvisionnement en eau a été rétabli, le centre de réconfort n’est plus requis pour le lundi 8 décembre.

Toutefois, des douches, des toilettes et un accès à l’eau potable sont disponibles au besoin dans les installations récréatives locales pendant les heures normales d’ouverture en semaine. Il s’agit notamment :

  • Du East Dartmouth Community Centre, 50 Caledonia Road, Dartmouth, de 8 h 30 à 22 h
  • De la Place Cole Harbour, 51 Forest Hills Parkway, Dartmouth, de 6 h à 22 h
  • Du Zatzman Sportsplex, 110 Wyse Road, Dartmouth, de 6 h à 22 h

Travaux routiers dans le secteur de Waverley Road

Des travaux sont en cours pour réparer la route qui a été touchée par les réparations de la conduite d’eau principale. Des équipes seront dans le secteur le lundi 8 décembre et le mardi 9 décembre pour effectuer les réparations et les travaux d’asphaltage.

Les conducteurs doivent s’attendre à des ralentissements et sont priés d’emprunter d’autres itinéraires. On rappelle également aux conducteurs que les amendes pour excès de vitesse doublent dans les zones de travail.

Halifax Transit

Il n’y a pas de répercussions importantes sur les services de transport en commun d’Halifax, car la route 55 a repris son parcours normal.

Renseignements supplémentaires 

Des renseignements supplémentaires seront transmis dès qu’ils seront disponibles.

La municipalité continuera de publier des mises à jour sur Bluesky à @hfxgov.bsky.social, Facebook et Instagram.

Les résidents sont encouragés à s’inscrire à hfxALERT (en anglais), le système d’alerte de masse de la municipalité, afin de recevoir des alertes publiques urgentes et non urgentes par SMS, téléphone ou courriel.