Halifax Regional Municipality launches official Bluesky accounts – transitioning away from X

Posted:

EN
FR

​​​​​​Le texte en français suit.
The Halifax Regional Municipality is making a change to how it shares information and connects with residents on social media.

As directed by Regional Council, further to a recent staff report, the municipality is phasing out its use of X (formerly Twitter) and replacing it with Bluesky. This transition was informed by public feedback, trends in other jurisdictions and input from provincial and partner organizations.

Today, the municipality launched six new official accounts on Bluesky, a social media platform where users can share short posts containing text, images and videos. Anyone with internet access can view content on Bluesky – an account is not required.

The following municipal accounts are now active on Bluesky:

On the main municipal Bluesky account, residents can expect to see similar content to what has typically been shared on the main account for X (@hfxgov), such as news about projects, strategic initiatives, special events, service disruptions, traffic impacts and timely updates during severe weather events or emergencies.

Use of all X accounts managed by the municipality’s Corporate Communications division will be discontinued by July 14, 2025. Halifax Water, Halifax Regional Police and Halifax Public Libraries are not part of the municipality’s transition to Bluesky. While these organizations are related to the municipality, they each have unique governance structures, oversight boards and their own communications teams. As a result, they manage their social media strategies and platforms separately.

For the full directory of municipal social media accounts, visit our website.

In addition to social media, residents are also encouraged to stay informed and connected by: 

  • Subscribing to the municipality’s RSS feeds
  • Signing up for hfxALERT, the mass notification system for emergencies and operations updates
  • Downloading the Hfx Recycles app for updates on solid waste scheduling, sorting and other helpful information
  • Downloading the HFX GO app to enable mobile fare payment and learn about major Transit changes and updates
  • Visiting halifax.ca/news to view the latest Public Service Announcements, news releases and municipal statements
  • Visiting Shape Your City Halifax to share thoughts, ideas and feedback on community engagement opportunities
  • Contacting 311 with specific questions about municipal matters

For more information about the many ways to access municipal news and updates, visit our website

*************************************************************************************************************************************
La Municipalité régionale d’Halifax lance des comptes officiels sur Bluesky – transition vers l’abandon de X

La Municipalité régionale d’Halifax apporte un changement à la façon de partager des renseignements et de communiquer avec les résidents sur les réseaux sociaux

Conformément aux directives du conseil régional, à la suite d’un récent rapport du personnel, la municipalité abandonne progressivement l’utilisation de X (anciennement Twitter) et le remplace par Bluesky. Cette transition s’est appuyée sur les réactions du public, les tendances observées dans d’autres administrations et les contributions des organisations provinciales et partenaires.

Aujourd’hui, la municipalité a lancé six nouveaux comptes officiels sur Bluesky, une plateforme de médias sociaux où les utilisateurs peuvent partager de courts messages contenant du texte, des images et des vidéos. Toute personne ayant accès à l’internet peut consulter le contenu sur Bluesky – un compte n’est pas requis.

Les comptes municipaux suivants sont maintenant actifs sur Bluesky :

Sur le compte principal municipal de Bluesky, les résidents peuvent s’attendre à voir un contenu similaire à celui qui a généralement été partagé sur le compte principal pour X (@hfxgov), tel que des nouvelles sur des projets, des initiatives stratégiques, des événements spéciaux, des interruptions de service, des impacts sur la circulation et des mises à jour opportunes lors des phénomènes météorologiques violents ou les urgences.

L’utilisation de tous les comptes X gérés par la division des communications institutionnelles de la municipalité sera interrompue d’ici le 14 juillet 2025. Halifax Water, la Police régionale d’Halifax et les bibliothèques publiques d’Halifax ne font pas partie de la transition de la municipalité vers Bluesky. Bien que ces organisations soient liées à la municipalité, elles ont chacune des structures de gouvernance uniques, des conseils de surveillance et leurs propres équipes de communication. En conséquence, ils gèrent leurs stratégies et plateformes de médias sociaux séparément.

Pour le répertoire complet des comptes de médias sociaux municipaux, visitez notre site Web.

En plus des médias sociaux, les résidents sont également encouragés à rester informés et connectés par les moyens suivants :

  • S’abonner aux flux RSS de la municipalité
  • S’inscrire à hfxALER, le système de notification de masse pour les mises à jour sur les urgences et les opérations
  • Télécharger l’application Hfx Recycles pour des mises à jour sur la planification des déchets solides, le tri et d’autres renseignements utiles
  • Télécharger l’application HFX GO pour activer le paiement des tarifs par mobile et se renseigner sur les principaux changements et mises à jour du transport en commun
  • Visiter halifax.ca/news pour consulter les derniers messages d’intérêt public, communiqués de presse et déclarations municipales
  • Visiter Shape Your City Halifax pour partager des réflexions, des idées et des commentaires sur les possibilités d’engagement communautaire
  • Contacter le 311 pour des questions spécifiques concernant les affaires municipales

Pour plus de renseignements sur les nombreuses façons d’accéder aux nouvelles et mises à jour municipales, visitez notre site Web